Tisak na poslovne poklone
Tampon tisak je posredna metoda tiska u kojem se boja prenosi pomoću silikonskog jastučića (tampona) s klišeja na predmet. Velika prednost tehnike tampon tiska je to što je tampon fleksibilan i prilagođava se predmetu na koji želimo tiskati. To znači da je moguće tiskati na okruglim, šupljim i drugim zakrivljenim predmetima. Prije samoga tiska, stroj za tampon tisak je potrebno pripremiti / prilagoditi predmetima koji se tiskaju i potrebno je izraditi tiskovnu formu tj. klišej i ležište za predmet kako bi on tokom tiska bio nepomičan. Klišej je ustvari ploča koja ima udubljenja na mjestima gdje je boja. Ova udubljenja se ispunje bojom iz spremnika (šalica) koja se zatim prenosi s tamponom na predmet. Boja se sa tampona prenosi na proizvod jer je on od silikona i otporan na upijanje boje. Kako je tampon posrednik i pritiskom na predmet, prilagođava se obliku predmeta, svojom tvrdoćom i oblikom bitno utječe na kvalitetu tiska. Pored klišeja i tampona, bitan činbenik je i vrsta boje koja mora biti kompatibilna s materijalom predmeta. Na kraju iskustvo i predanost radnika je jedan od najvažnijih i najutjecajnijih faktora. Prednost tampon tiska je da se na višebojnom stroju za tampon tisak, korištenjem više klišeja i više tampona može otisnuti predmet u više boja vrlo precizno. Tampon tisak se najčešće koristi za tisak na olovke, tisak na privjeske, tisak na čaše, tisak na pepeljare, tisak na predmete za ured, tisak na kućanske aparate, tisak na dijelove u auto industiji, tisak uindustriji izrade naočala, tisak sportske opreme, tisak u elektro industriji, tisak u industriji prerade plastičnih masa....
Sitotisak je tehnologija tiska gdje se koristi mrežica, odnosno sito. To je svila napeta na okvir na kojoj je prethodno snimljen željeni motiv. Povlačenjem boje preko svile, pri čemu gumena rakla istiskuje boju na poroznim mjestima sita, sitne čestice boje prelaze na željeni predmet i tako ostavljaju otisak zadanog motiva. Sitotisak može biti plošni ili rotacioni. Plošno sito koristimo za tisak ravnih površina, a rotacijsko sito za tisak kružnih tijela. Boje koje koristimo u sitotisku su postojane i intenzivne te se ova tehnologija tiska koristi vrlo često za: tisak na majice, tisak na tekstil, tisak na promotivne artikle od plastike, tisak na promotivne artikle od metala, tisak na promotivne artikle od drva, tisak naljepnica, oslikavanje stakla i keramike.
Lasersko graviranje je popularna tehnika za brendiranje promotivnih proizvoda ili korporativnih poklona s logotipom ili čak osobnim imenom (personalizacija). Lasersko graviranje koristi izvor laserske zrake CO2 lasera za rezanje ili jetkanje. Stroj za lasersku gravuru kontrolira računalo na kojem se mora programirati logotip ili tekst koji će se kasnije gravirati na predmete. Računalno upravljani laseri vrlo su precizni tako da je moguće i lasersko graviranje relativno manjih vizuala koji su dizajnirani sa sitnijim detaljima. Prednost laserskog graviranja promotivnih proizvoda je da je gravura trajan način brendiranja, otporna na ogrebotine i ima moderan izgled. Lasersko graviranje ne može biti učinjeno u boji. Boja gravure ovisi o materijalu i podlozi materijala, pošto laseri uklanjaju samo gornji sloj materijala te tako čine podsloj vidljivim. Lasersku gravuru najčešće koristimo za: graviranje lakiranih i eloksiranih metalnih predmeta, drvenih predmeta, kože, umjetnih materijala i stakla. Nikako ne za metalne inox i kromirane predmete, polimerne predmete od termoplasta, ABS, PVC i silikona.
With the CO² laser technology, different materials can be highly detailed engraved. Examples are to include engraving on stone, glass, plastics, ceramics, leather and woods.Laser engraving cannot be done in colour. The colour depends on the material and the under-layer of the material because the laser removes the upper layer making the under-layer visible. S tehnologijom CO² lasera, različiti materijali mogu biti vrlo detaljno ukrašeni. Primjeri uključuju graviranje na kamen, staklo, plastiku, keramiku, kožu i drvo.
Sublimacijski tisak je tiskarska tehnika u kojoj se digitalno otisnuti vizual (preslikač), pomoću topline, prenosi na predmete ili materijale na način da boja ispari u premaz ili u materijal. Stoga se ova tehnika tiska koristi samo na predmetima koji imaju na sebi specijalan premaz koji prima sublimacijsku boju ili su izrađeni od takvih materijala koji direktno primaju na sebe sublimacijsku boju. Specijalne sublimacijske boje su karakteristične jer pri određenoj temperaturi (180°C i 200°C) prelaze iz čvrstog stanja u plinovito stanje, a da ne prolaze kroz tekuće stanje. Sublimacijski tisak se najčešće koristi za tisak na već pripremljene šalice te predmete od poliestera. Kod sublimacije, boje su vrlo žive i tisak je precizan, a što je veći postotak i kvaliteta poliestera nekog predmeta, kvaliteta tiska će biti veća.
Naljepnice se digitalno ispisuju iz CMYK skale boja. PMS ili Pantone boje se određuju što je moguće bliže CMYK-u. Logotip, tekst ili slika digitalno se ispisuju na samoljepljivom vinilu, a zatim se naljepnice režu u željeni oblik i format. Naljepnice mogu biti dorađene laminiranim slojem (plastifikacija). Ovaj sloj pruža dodatnu zaštitu od blijeđenja i ogrebotina. Naljepnice mogu biti isporučene pojedinačno ili na arcima.
Digitalnim tiskom moguće je ispisivanje vizuala u koloru direktno na predmet. Tisak u gradijentima boje i prijelazi boja ne predstavljaju nikakav problem kod ove metode tiska. Digitalni tisak postaje sve popularnija metoda tiska promotivnih poklona. Kod digitalnog tiska, boje u digitalnoj pripremi pretvaraju se u CMYK vrijednosti. Prednost digitalnog ispisa je relativno brzi tisak u koloru / punoj boji, kao i tisak manjih naklada promotivnih proizvoda. Međutim, kod digitalnog tiska nije uvijek moguće pogoditi točne PMS boje kao što je to moguće u tampon tisku ili sitotisku. Boje sastavljene od CMYK-a mogu malo odstupati od PMS vrijednosti u paleti boja. Kvaliteta tiska je vrlo dobra, ali ovisi o udaljenosti ink jet glave pisača od predmeta. Pri razlikama najviše točke plohe na koju se tiska i najniže točke većoj od 5 mm kvaliteta tiska drastično opada. Digitalni UV ink jet tisak se koristi za predmete sa ravnim površinama dobre kvalitete. Proizvodi na koje se najčešće tiska u digitalnom tisku su: plastične kemijske olovke, upaljači, USB stikovi, power bank rezervne baterije, notesi, rokovnici, tritan bočice za vodu. U našoj partnerskoj tiskari koristimo vrhunski digitalni UV ink jet printer Mimaki 3040HG s CMYK, 2 laka i 2 bijele boje, ali kako smo ranije napomenuli, posjedujemo i druge digitalne metode tiska koje primjenjujemo kako bismo kvalitetno otisnuli odgovarajuće predmete, bilo koji vizual u koloru / punoj boji.
Foliotisak je tiskarska tehnika koja ne koristi tintu, zato je poznata i kao suhi žig ili blindruck. Pomoću klišeja i pritiska, u materijalu se dobije utisnuti željeni motiv. Korištenjem folije utisnuti vizual dobiva lijepu sjajnu završnu obradbu koja daje proizvodu elegantan i profinjen izgled.
Suhi žig ili blindruck je tiskarska tehnika koja ne koristi tintu. Pomoću klišeja i pritiska, u materijalu se dobije utisnuti željeni motiv ili logotip.
Transfer tisak je tehnika tiska koja je izuzetno pogodna za višebojne detaljne ispise. Pisač u boji ispisuje vizual u CMYK skali boja na podlogu (Flex). Podloga imaju transfer sloj pomoću kojeg se vizual prenosi / tiska na željene materijale naprimjer, t-shirt majicu ili vrećicu. Pritisakom i pod visokim temperaturama proizvod i podloga će biti pritisnuti jednan uz drugo. Zbog topline podloga otpušta tintu s transfer papira i prianja na proizvod. Nedostatak ove tehnike tiska je što se PMS boje ne mogu tiskati već moraju biti prilagođene CMYK skali. Prednost je to što se bilo koji logotip ili slika, bez obzira na broj boja, može otisnuti na proizvod u vrhunskoj kvaliteti. Druga prednost je što nema potrebe za snimanjem filmova što čini tehniku pogodnu za manje naklade.
Kod tiska na šalice i čaše koristimo nekoliko različitih tehnologija tiska. Kada upotrijebiti koju tehnologiju ovisi o zahtjevima kupca. Pa tako imamo kriterije: cijene, trajnosti tiska, materijala, površine tiska, grafičkog rješenja, željenog kolorita ili pozicije tiska. Treba imati na umu da je tisak na porculan, keramiku i staklo bitno različit od offset tiska, digitalnog tiska ili sitotiska na papir ili PVC foliju. Tako neke žive boje poput ljubičaste, pink, magente koje često viđamo u medijima nemoguće su na porculanu, keramici i staklu, a da pri tome budu postojane na pranje u perilicama posuđa. Ne zato što ih nemamo u ponudi već zato što ne postoje pigmenti koji će biti postojani na temperaturama pečenja 600C, 850C na kojima se boja sjedinjuje s glazurom porculana ili sa staklom. Pa tako ako na staklu ili porculanu želite vrlo intenzivnu boju budite sigurni da neće biti postojana na mehanička struganja, pranja u perilicama. S druge strane, boje koje će podnijeti mehaničko habanje i biti postojane na porculanu biti će boje za visoke temperature pečenja 850C ili 600C, no njihov intezitet biti će slabiji. One neće „vrištati“. Dakle tu ne možete očekivati kao u offsetu ili sitotisku na papiru ili tekstilu, ljubičastu, magentu, petrolej boju, cyan, trava zelenu. Često se misli da se s četiri osnovne boje CMYK može i na porculanu dobiti kolor fotografiju. Tako napraravljen otisak biti će blijed, djelovati će isprano i kupac će rijetko biti zadovoljan jer je na papiru dobio puno ljepši kolor. Pa se dodatno moraju tiskati neke spot boje da se taj kolor „oživi“. Tako npr. često se misli da tiskom u CMYK kao i u offsetu možete i na porculanu ili keramici otisnuti gotovo sve što vidite na ekranu svog računala, a u stvari ponekad se to jedva može postići s 10 ili 12 boja tiska. Ali ako pak možete prihvatiti standardnu šalicu koja je pripremljena za digitalni tisak, sublimacijom možemo postići jako žive boje te vrhunsku preciznost tiska. U tom slučaju preporučamo ručno pranje. Zlatna i srebrna boja sa sjajnom reflektirajućom površinom moze se dobiti jedino s pravim zlatom i platinom pa su takve boje i skuplje jer su od pravog zlata i platine. One se moraju peći na 600C ili 850 C. Na šalicama radimo i personalizaciju. Jedan dio može biti isti na svima, a drugi dio može biti varijabilan. Pored subimacije koristimo i druge digitalne tehnike tiska te lasersku gravuru. Za pečenje stakla i porculana koristimo tunelsku peć te tri komorne peći.
Ova tehnologija brendiranja ističe logo na vrlo elegantan način: logotip je strojno vezen na površinu predmeta. Vezivanje ili štikanje se može napraviti na ravnim pravilnim površinama (odjeća) ili nepravilnim neravnim površinama kao što su kape, torbe, vrećice itd.
Smolirane naljepnice su vinilne naljepnice s kolornm tiskom na kojou se ulijeva sloj umjetne smole. To stvara sferičnu kupolastu naljepnicu koja je otporna na ogrebotine i ima moderan izgled. Smolirane naljepnice mogu se proizvesti u gotovo bilo kojem obliku i veličini i zahvaljujući velikom broju tiskarskih folija i tehnika moguće je dobiti gotovo bilo koji efekt. Smolirane naljepnice su vodootporne, UV-otporne, samoljepljive i dugotrajne.